آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

مشهد سرآغاز روشنگری زنان رسانه ای جهان خواهد بود 

  • کد خبر: ۱۸۵۲۵۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مشهد سرآغاز روشنگری زنان رسانه ای جهان خواهد بود 
مشاور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: برگزاری جشنواره بین المللی رسانه خورشید در مشهد آغازی برای روشنگری زنان رسانه ای جهان است.  

هادی کافی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه نشست هم اندیشی رسانه‌ای جشنواره بین المللی رسانه خورشید در مشهد در خصوص دلیل شکل گیری این جشنواره اظهار کرد: اولین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» با محوریت زن و رسانه در اردیبهشت ماه کار خود را شروع کرد. ۲۳ اردیبهشت اولین سالروز درگذشت خبرنگار شیعه الجزیره، شیرین ابوعاقله در فلسطین اشغالی بود که با شلیک نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. همین اتفاق جرقه‌ای برای شروع حرکتی رسانه‌ای ویژه زنان بود تا نه تنها به عنوان یک موضوع بلکه به عنوان کنشگران اصلی جامعه باید حضور جدی تری داشته باشند و برنامه‌ای برای افزایش این کنشگری طراحی شود.

کافی بیان کرد: وقتی به اولین سالگرد شهادت شیرین ابوعاقله رسیدیم در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برنامه ریزی‌های مناسب انجام شد و آغاز کار در همان زمان کلید خورد و در نهایت ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد مقدس آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه خورشید برگزار خواهد شد.

وی افزود: زنان رسانه‌ای جهان از ۴۵ کشور جهان به این رویداد دعوت شدند تا مشهد به عنوان منبعی برای کنشگری زنان رسانه و مرکز انتشار محتوایی که دروغ نیست تبدیل شود.

مشاور معاون وزارت ارشاد تشریح کرد: آنچه که در حال حاضر به ویژه در حوزه زن و رسانه در حال اتفاق است این است که زن را تنها یک کالای جنسی می‌دانند و حرفی که باید منتقل شود نه به درستی صورت می‌گیرد و نه کنشگری زنان رسانه در جایگاه خودش قرار دارد. به عنوان مثال خانم مرضیه هاشمی که قبلا خبرنگار آمریکایی بود در خاطرات خود می‌گوید اگر یک زن قرار باشد فعالیت رسانه‌ای داشته باشد اگر دانش و تجربه بالایی هم در حوزه رسانه داشته باشد، اما به هر دلیلی زیبایی خود را از دست بدهد از رسانه حذف می‌شود.

هادی کافی با اشاره به شعار جشنواره بین المللی رسانه خورشید، تاکید کرد: اگر روشنگری زنان به درستی اتفاق بیفتد مشهد به عنوان مرکزی برای آغاز روشنگری زنان رسانه‌ای جهان تبدیل می‌شود. اسم جشنواره نیز خورشید است. ماهیت خورشید این است که بدون هیچ چشمداشتی به صورت یکسان به تمام نقاط می‌تابد و کاری ندارد سیاره‌ای آب دارد یا ندارد، کدام قاره و نقطه از زمین است و به صورت عام  به همه می‌تابد. این روشنگری باید توسط زنان اتفاق بیفتد و هشتم مهرماه شاهد آغاز این روشنگری در شهر مشهد خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->